ALUMNIMEKANIKAL0408.

Saturday, March 7, 2009

jom melancong ke langkawi (2)


sesi pertama sudah selesai..

berdasarkan segala perbincangan yg diperhatikan,progress

adalah memuaskan.terima kasih kepada semua yg terlibat. skrg

dah masuk sesi kedua perancangan kita semua..utk sesi ni,segala tentatif, pengangkutan, penginapan dan penyertaan seharusnya diselesaikan sebelum bermulanya bulan april nnt..


moga2 perjalanan pertama under alumni ini akan berjaya

dan disertai ramai org..

smoga berjaya..

29 comments:

  1. aku da tnya pait..dia da dptkn pasal pakej tu..
    menginap 2mlm kt Aseania Resort termasuk sarapan pagi untuk 25 pax..
    pastu pakej Island Hopping RM50 per pax (ke Tasik Dayang Bunting & Pulau Beras Basah..
    aku xsure yg ni snorkling ke @ round2 naik bot..

    so,cmne,ok x??
    aku nk deal ngn pait smpai cmfirm..
    so,ape pendapat korg,nk tmbh ape2 lg x??
    klu da cmfirm yg ni,baru aku wat tentatif yg baru..

    ReplyDelete
  2. aseania resort ni dkt2 ngn pantai chenang..
    so xde hal klu nk main laut..
    dkt situ pun byk kedai mkn..

    ReplyDelete
  3. weH adik aku cakap..
    dIe g puLau tu 45 inggit je..
    tapi die kata kalo dapat ejen yang lagi bagus boleh dapat lagi murah..

    ReplyDelete
  4. aku ok jer. Berapa org yg nak g ni? Dah ada list ker?

    ReplyDelete
  5. yeke addy??
    cmne nk cari??
    yg pait bg tu gi 2 pulau..
    tp aku xtau la ape lg aktiviti kt pulau tu..
    aku rs 50 ok kot..
    skg ni,aku tgh tgu dari pait,ape2 hal pun..

    blum ada list lg la sham,sapa nk pi..

    ReplyDelete
  6. sepupu aku pnye suami no.1 ade keje kt langkawi cable car...kalo nak nek rmai2 dia leh tolon ejaskan d[t rege tiket murah...murah 2 xde la murah sgt..tp sure korg xde hal pnye...best oo nek cable car...aku pon x nek lg..(",)

    ReplyDelete
  7. lagi 1...kalo ramai nak g aku leh ejaskan 1 dorm..MRSM langkawi...aku ade kontek no. die...kalo nak apartment dia pon bole gak...tp nak kne booking awal r

    ReplyDelete
  8. heihei..kete kabel tu brp RM kazen ko leh bg..aku nk msk kan dlm harga total perjalanan kita nnt..ko tlg tny nnt sbb klu xsilap aku kita tunjuk ic pun leh dapat diskaun...nnt ko tny kazen ko punya suami no 1 tu..blh x?

    psl dorm or apartment kt mrsm langkawi tu xde mslh ke nk kuar msk smp lewat mlm?klu situ xde mlsh tu n harga ok kita leh consider gak...bagi kat aku no contact mrsm langkawi tu..mrsm langkawi kt area mana ek?

    ReplyDelete
  9. ramai la kontek kt langkawi azmir..
    ok la tu,ade byk lubang klu ade ape2 kes ke,penuh ke, ape ke,kn?
    pait,cmna pakej tu??

    ReplyDelete
  10. memandangkn pakcik pait ada di jerman,aku rs better admin ikut rncgn yg asal..
    psal snorkling @ ke pulau2 tu,aku mntk adam,tlg tnye kt tmpt2 penginapan yg ko nk book tu,ade x pakej,blh x adam??

    ReplyDelete
  11. weh..
    aku nk tnye korg??
    korg nk x aktiviti 'island hoping'??
    island hoping ni naik bot,pastu round2 kt pulau2 yg ada kt langkawi cth pulau dayang bunting,pulau beras basah, etc..
    klu korg nk,aktiviti ni akan mkn ms separuh hari ms kt langkawi,so aku nk kene adjust tentatif kite..

    pait,klu kita amek pakej island hoping tu shj,wlpun xtnya pakndak hg,blh x??
    kot hg blh kontek kerani kt tmpt pakndak hg tu..

    klu depa xmau pi pait,xpa la,cancel..
    aku tnya ni sbb nk atur tentatif..

    ReplyDelete
  12. skrg ni tgh konpem kan bilik sebanyak 2biji.so,blh sumbat smp 25org(antara 20-25org dh kira ok)..addy ko tlg kira dah berapa org..list kan sapa yg dalam kiraan ko tu..ok..

    kaam aku dah email kat ko..check la..aku pun dah email kat addy.addy jgn lupa pasal kreta kat sna..

    ReplyDelete
  13. Century Suria Service Apartments Langkawi
    Malaysia, Langkawi, Kuah

    Rate and availability status for:
    Thursday, 30th Apr '09 - Saturday, 2nd May '09

    Special Internet Rates

    2 Bedrooms Standard (4 adults & 2 childs)
    Deposit Instant Confirmation, Taxes Inclusive
    Daily Rate Approx Total
    250 MYR 600 MYR

    3 Bedrooms Standard (6 adults & 2 childs)
    Instant Confirmation, Taxes Inclusive
    Daily Rate Approx Total
    300 MYR 700 MYR

    2 Bedrooms Deluxe (4 adults & 2 childs)
    Instant Confirmation, Taxes Inclusive
    Daily Rate Approx Total
    380 MYR 860 MYR

    ini utk hotel lain plak

    Bella Vista Langkawi
    Malaysia, Langkawi, Kuah

    Special Internet Rates

    Standard Sea View Room
    Instant Confirmation, Taxes Inclusive
    Daily Rate Approx Total
    189 MYR 378 MYR

    Superior Garden View Room
    Instant Confirmation, Taxes Inclusive
    Daily Rate Approx Total
    200 MYR 400 MYR

    Superior Sea View Room
    Instant Confirmation, Taxes Inclusive
    Daily Rate Approx Total
    212 MYR 424 MYR

    2 Bedroom Apartment
    Instant Confirmation, Taxes Inclusive
    Daily Rate Approx Total
    378 MYR 756 MYR

    3 Bedroom Apartment
    Instant Confirmation, Taxes Inclusive
    Daily Rate Approx Total
    467 MYR 934 MYR

    ReplyDelete
  14. ini harga latest..korg imagine sindri la leh sumbat berapa ramai..yg lain tu suma dah penuh n xberbaloi..konpem cepat2 sblm yg ni pun penuh...

    klu xdpt gak aku try apartment kat mrsm langkawi.kepada suma, rajin2 la post comment ek..

    ReplyDelete
  15. weh....

    mak aku ckp kalo dok kt asrama mrsm pon bole blk lwt2 mlm gak....
    kte bkn nye dak2 skolah maa...so kalo nak meronggeng smpi ke pg pon bole aje...

    adam!!!ko dh kontek mrsm 2 ke blom????

    ReplyDelete
  16. aku dh kontek tp no ko bg tu no pak guard..hahaha..so,dia bg kat aku no hp minah mn plak..aku try xdpt..aku kol pak guard tu lg skali n dia kasi no hp org lain yg dia pun xsure nama apa...huhu..skrg aku tgg aku rajin utk kol org yg xbernama tu..

    berita baik utk suma..pait punya sdara dah email pakej yg dimaksudkan tu...total suma penginapan + pengangkutan + bfast = RM200(campur harga tiket keta kabel n feri n emergency)

    sapa yg berminat cepat2 la msg si addy n setel kan deposit RM50 sblm berakhirnya hari ahad, 14 mac 2009..ada 20 je tempat kosong..

    ReplyDelete
  17. sham..byr kt addy..masukkn duit dlm akaun addy kt maybank..ni no. akaun addy:
    15158403320
    setelah masukkn duit,sila inform kpd addy..

    ReplyDelete
  18. wei..aku dah cnfrmkan ngn kak tu..asiana ngn transport.

    ReplyDelete
  19. thanx pait..

    kepada suma sila byr secepat mgkn..esk addy dah kena byr deposit kt sdara pait..

    dah masukkan duit msg kat addy..

    ReplyDelete
  20. baru dorang je ni..

    ko ngan hisyam..

    campur aku 3 orang..

    kaam,azmir, yang lain mane..

    ReplyDelete
  21. addy,aku da masuk deposit kt akaun ko..

    ReplyDelete
  22. TENTATIF PROGRAM ‘TRIP TO LANGKAWI’ baru

    Jumaat:
    6am-9am – tiba dan berkumpul di Jeti Kuala Kedah/Kuala Perlis (breakfast dulu)
    9.30/10.00am – berlepas ke Jeti Kuah dgn feri
    11.00/11.30am – tiba di Jeti Kuah. Ajk penginapan & ajk pengangkutan menjalankan tugas
    12.00pm – bergerak ke kenderaan rasmi rombongan kita (mpv,kereta @ bas). Bertolak ke
    Pekan Kuah utk mkn tghari.
    1.00pm – bergerak ke tempat penginapan yg telah ditetapkan dan check in.
    1.30pm – bersiap utk solat jumaat & jama' bg yg boleh
    2.45pm – lunch sama ada di kedai berhampiran @ pekan kuah.
    3.30pm-4.00pm - bergerak ke Air Hangat Village (RM4 dewasa RM2 kanak2).kalau dtg sebelum pukul 3.15pm leh tgk cultural show.best gak tu.
    - bergerak ke langkawi bird paradise (10min from kuah,RM12 dewasa RM6 kanak2)
    5.00pm - bergerak ke Budaya Craft Cultural Complex utk jln2 & beli souvenir (masuk percuma & tutup 6.00pm)
    6.00pm - singgah kat Pantai Pasir Hitam (singgah kt mana2 tmpt utk solat asar bg yg xblh jama')
    7.00pm – bersiap utk pulang(bersiap2, solat maghrib,jama' bg yg boleh)
    8.20pm - berkumpul n bergerak ke pekan kuah.makan malam kat sana.
    9.00pm - bergerak ke Langkawi Fair & Jetty Point Shopping Complex.
    10.30pm - hang out kat Dataran Lang & aktiviti bebas
    11.30pm - bergerak pulang ke Bilik Penginapan.

    Sabtu:
    8.00am-9.00am - bangun pagi n berkumpul. bergerak ke Pekan Kuah utk breakfast.
    10am – konvoi bergerak ke Makam Mahsuri.
    10.30am – tiba di Mahsuri Memorial, pastu ke Padang Matsirat(beli souvenir)
    1.00pm – cari tmpt kedai mkn utk lunch dan solat zohor, jama’.
    3.00pm - berkumpul n bergerak ke Telaga Tujuh
    4.30pm - cari tempat2 lepak berdekatan utk berehat. solat Asar bg yg belum solat
    5.00pm - menuju ke Cable Car,Gunung Mat Chincang(ajk berkenaan handle tiket.call awal2 kalau blh.dapatkan no fon.contact from azmir)
    - dalam 5.30pm dapat naik kereta kabel.tgk sunset dalam kul 6.30pm-7.00pm
    7.00pm - bergerak ke Langkawi Underwater World (singgah utk bergambar & beli souvenir,
    xperlu masuk)
    - cari tempat utk solat maghrib
    8.00pm - bergerak ke Restoren Bob, feymes & murah (aku xtau ktne,adam yg ckp,huhu~~)
    9.00pm - menuju ke Langkawi Fair Shopping Complex/Jetty Point utk shopping
    10.30pm - pulang ke bilik penginapan & aktiviti bebas


    Ahad:
    8-9am – bersiap2,sarapan pagi.(kalau nk mandi kolam pun ok gak,ramai2)
    9.30am – .ke Pekan Kuah utk aktiviti ‘shopping’ sampai habis duit.
    12pm - check out dari bilik penginapan oleh AJK terbabit
    12.30m – btolak ke Jeti. Ajk2 bkenaan akan pastikan semua bsiap sedia.
    2.30pm – btolak ke jeti Kuala Perlis/Kuala Kedah(waktu nk btolak pulang,ikut jadual tiket yg available. 2.30pm tu option.bot sejam skali klu xsilap)
    3.30/5.30pm – tiba di tanah besar. Ucapan slmt tinggal. Btolak ke destinasi masing2.(bas ke kl 8.45mlm transnasional.utk yg nk ke jb,xde bas direct dari kuala perlis utk bas trans)

    ReplyDelete
  23. sebarang pertanyaan dan cadangan mengenai tentatif blh cari aku.psal jadual tiket bas,aku xsure utk bas2 yg lain..kpd yg tau psal jadual2 bas tu,sila inform kt sini..

    ReplyDelete
  24. yang duk Johor better dtg kl dlu klu nk naik bas.. bg yg ada kreta better dtg je naik keta.. lg jimat tp mcm penat pun ada..gilir2 driver klu mampu... yg penting skrg sapa yg nk join byr cepat2..dh kena byr deposit utk hotel ni..

    brita baik..hotel dh sedia kan breakfast..makesure bangkit awl n mlantak puas2..

    addy,nnt ko setelkan bayaran kat sdara pait tu..kontek pait ek klu ada apa2..pait,jgn lupa msg kat aku no kontek sesapa kt sana..aku nk guna utk kontek van bila kita smp sana n nk tepon hotel utk bgtau klu ada pape masalah. ni no aku 0139328603...jgn lupa sms aku no kontek van n hotel..tenkiu2..

    ReplyDelete
  25. ape cer trip langkawi??
    adam,da setel penginapan??

    ReplyDelete
  26. xde sen la nk join.jh lk tu..

    ReplyDelete
  27. kaam,pa citer ek..pui ikut x?

    ReplyDelete
  28. sori dam..lama xpost komen kt cni..agak bz..pui xikut kot..pait pun xikut sbb keje..so,countdown lg 5hari nk gi langkawi..jom...

    ReplyDelete