ALUMNIMEKANIKAL0408.

Thursday, February 19, 2009

jom melancong ke langkawi


kengkawan dak2 meki..makluman drpd geng2 alumni..akn diadakan jln2 ke langkawi pd 1 MAY nnt..so,adakah anda suma berminat..rajin2 la post cadangan korg utk bt jln2 hoye2 ni jd lg besh..setiap cadangan akn dpertimbangkan..perjalanan akn dirancang n segala aktiviti n perbelanjaan akn dikira bermula drpd jeti ke langkawi..pakej ini adalah terbuka..maklum la pada semua.bil penyertaan akn dimaklumkan semula berdasarkan penginapan yg mampu dicari n kos keseluruhan pakej..

54 comments:

  1. malin yg pertama lg.hahaha... malin ok je. tp malin nak tau sapa yg organize ni dan ajk2nya sekali. sekian dr malin. sehingga kita berjumpa lg. malin syg mak!!

    ReplyDelete
  2. Serius ke ni wei nak g langkawi? Sempoi tu. Klu smua cuti time tu bleh la meriah skit.

    ReplyDelete
  3. 1 may kira cuti la tu kan..hari pekrja..ok gak..leh join..aniq,ko handle ke?..

    ReplyDelete
  4. korg sggh kulim dl nnt,amek kami2 disinie..hehe

    ReplyDelete
  5. Aku nak cadang aktiviti ni, kita g naik cable car kat langkawi, main beach volley ball ker. Ok tak? Tu pun klu korang semua setuju la.

    ReplyDelete
  6. ala..ape nk penin..main laut la best..pusing2 langkawi,gi kuah,tgk kristal,gi galeri perdana,pdg matsirat,makam mahsuri,porto malai,cable car,pastu lepak pantai chenang,hoye2 smpai pening..siyes best gile..

    ReplyDelete
  7. bnyk pakai duit tu kaam. Galeri, cable car, kristal smua duit tu. Kita amik salah satu cukup la. Nak paling best kita g underwater world.

    ReplyDelete
  8. aku pun nk tau gak apa list aktiviti yg best ada kt langkawi tu..g guna pakej ke?pakej cam rugi je..bt plan sindri la..tp klu blh cr tour guide..br sronok tau sjarah tempat..cadangan je..harga tinggi xyah la amik tour guide tu..

    ReplyDelete
  9. Aku setuju, tak payah pakai tour guide g sendiri jer.

    ReplyDelete
  10. dlu aku penah gi ms mtrx,ngn didy,pidut & pui bdk letrik..ktorg tour sdiri langkawi tu,sewa moto je pusing2..gile advanture..ttanggal helmet time rempit la,moto rosak la,lampu tbakar la..sume tmpt tu ktorg gi dowh..pusing ngn moto je.xpkai pakej ape2..pastu lepak pntai chenang..3hari 2mlm..fuh..best..

    ReplyDelete
  11. wEh..daH 2 kaLi aKu aNta sKAli x MAsuK La..

    sKanG ni aKu merAngkaP peNgaRAh prOjeK daN beNDehaRi prOjeK..

    meLAntIk aDAm seBAgaI aJk peNgiNapaN..

    dIdy aJk kesElaMAtaN..

    LoNe aJk maKAnaN..

    kAam tOurisT gUide..

    hA..

    traNSpoRtAtIon kaT saNA hisYAmla uruSkan..

    okaY aNiq Ko buaT inVitaTioN caRd..

    nNt aKu mTk KAt LonE aLamaT sUme budaK2 ni..

    kiTa buaT besaR2aN..

    aPEk..

    kO jaDIk tukaNg sebaR meLalui iNtenet..

    paNcIng sUpaYA budaK2 nI aMek cUti..

    peaCe..

    ReplyDelete
  12. apek pun dah masuk joint gak ke dalam blog ni??? senyap je...kerek sgt pehal.huhuhuhu... addy baik ko ngaku, ko kan wat blog ni?? kan?? napa kena g langkawi ekh?? napa x tmpt lain?? nanti mak malin pesan pinggan mangkuk plak. sapa nak menjawab tu. malin xnak jd anak derhaka!!!huhuhu...

    ReplyDelete
  13. malin,malin..
    org da syok2 nk gi langkawi nih..
    da amek mood da nk gi..
    klu mak ko pesan pyrex ke,arcopal ke,beli je..
    kang kempunan mak ko tu..
    ko kan anak mithali..

    ReplyDelete
  14. addy,nnt kena konpem kn harga transport(dari jeti),harga sewa van@moto kt sna,makan minum out bajet ek,harga penginapan n harga tiket utk suma tempat yg nk masuk..dapat suma leh bt plan A n plan B..pastu suh admin blog letak dlm pool..suma blh vote..

    nnt usha tmpt tdo tu..duk apartmen blh ek..lg murah dr challet..lg satu blh sumbat ramai2..haha..lg save bajet..

    ReplyDelete
  15. tIket neK feRi 10 sehala..dari kuala perlis la tapi..(pergh yakin gile aku)nnt aku kompom balik ngan adik aku..

    transport x mahal pun sewa dia..standard2 masa blaja..murah lagi kot..

    xyah amek kat lepas trn2 jeti

    kita carik sendri..

    yg adik aku amek trn2 jeti pun wira 70 inggit sehari..

    die kata kalo carik sendri lagi murah..

    pasal makan tu aku rasa baik kita masuk skali..

    weh..

    adam, apa lagi open suite la..

    ramai boley masuk..

    satu suite..

    ReplyDelete
  16. mkn better out sbb susah nk handle mkn ni..kita just set g port makan yg best,murah n feymes..pastu bayar sindri..senang skit bajet..
    ko bg detail trip adik ko aritu kt aku..klu amik suite xsilap aku dpt lg masuk 10 org kan..harga 250 semalam klu xsilap..tgh cr yg murah lg ni..aku nk tny gak blh msk brp org max dlm bilik tu..rm25 satu mlm kira ok kan..

    kaam,bg plan ko nnt ek..lokasi perjalanan mengikut waktu n hari(kira anta tentatif) ko kt addy n aku gak..email ya..hehe..

    utk promotion,msg je suma dak2 ni suh bk blog ni..stay up to date..

    ajk farazila n kwn2 dia..ke nk geng2 laki je?

    ReplyDelete
  17. Klu sewa kete ngan sewa moto mana yg lebih ekonomi kaam? Kete ble naik ramai2 skit. Btul ker nak g langkawi dari kuala perlis tu rm10 addy?

    ReplyDelete
  18. kete lagi ekonomi dan tidak kene ujan..

    peace..

    ReplyDelete
  19. weh,nk lepak bape hari kt langkawi??
    nt blh aku try2 wat tentatif..sape tau cmne nk gi pulau2 yg ade kt lgkawi,tlg inform ek..

    kite gerak smada sewa kete,van @ bas..yg mane sng??
    klu moto sgt2 leceh,& ssh nk handle bile da rmai..

    nk lepak kt apartment ke pantai??

    ReplyDelete
  20. untuk dak2 yg tgh praktikal time tu kalo ade sponsor lg cantekk...
    hahaha...

    ReplyDelete
  21. weh tiket feri 18 sehala..

    maaf salah informasi..

    erm kete aku dah dapat no die..

    kita sewa mpv atau van la..

    tgk mana yang patut..

    k..

    sapa yang kompom ni

    ReplyDelete
  22. 18 dari k.perlis kn addy???
    k.kedah lg mahal dowh..
    klu cmtu,nk sng gerak sewa mpv@ van la,ikut yg mana ssuai..
    so,klu xde aral,aku ok kot..
    cuma nk tau sape cmfirm nk gi,bape org..
    klu sikit,xbest la..

    ReplyDelete
  23. letak je 20 org k?pastu kita setting la smp cukup 20 org..klu dh lebih 20 kita amik 30..gandaan 10..k?senang setting bilik..

    tentatif tu ko bt je kaam..letak stat hari jum pg naik feri ke langkawi..pastu balik sblm ahad petang..yang lain ko set je..dah ada list ko post kt sini..nnt kita decide ramai2..k..list kn je..

    pengangkutan sapa yg handle ek..addy ko follow up ek dgn sapa yg handle..sewa van bdasarkan bil bilik yg disewa..haha..

    ReplyDelete
  24. weh..
    nek flight la..
    senang..kalo cepat murah..
    aritu membe aku kata kalo x pack orang..
    die dapat innova 240 3 hari..
    cara tu beb..
    8-9 orang satu innova..

    ReplyDelete
  25. erm..
    aku dah usha macam ramai orang je 1 may tu..
    carik ari lain boleyh??

    ReplyDelete
  26. 1 mei ramai org ke??
    waaa...xbest la..cmfirm sesak nye nt..
    berebut2..
    aku xsmpt wat tentatif lg ni..
    once aku da wat,aku post kt cni..

    ReplyDelete
  27. TENTATIF PROGRAM ‘TRIP TO LANGKAWI’

    Jumaat:
    9am – Berkumpul di Jeti Kuala Kedah/Kuala Perlis
    9.30/10.00am – berlepas ke Jeti Kuah dgn feri
    11.00/11.30am – tiba di Jeti Kuah. Ajk penginapan & ajk pengangkutan menjalankan tugas
    12.00pm – bergerak ke kenderaan rasmi rombongan kita (mpv,kereta @ bas). Bertolak ke
    Pekan Kuah utk mkn tghari.
    1.00pm – bergerak ke tempat penginapan yg telah ditetapkan
    1.30pm – check in. aktiviti bebas.
    4.30pm – ke pantai chenang. Aktiviti main laut, tgk sunset, etc.
    7.00pm – bersiap utk pulang. Bgerak ke kedai2 mkn bhampiran utk mkn mlm. (aku xsure tmpt
    mkn yg best kt sana)
    9.00pm – pulang ke tempat penginapan. Aktiviti bebas. (cadangan: kumpul rmai2,cite psal diri
    sdiri.keje mane,company ape,etc.)
    (cadangan) 10pm – hang-out kt Pekan Kuah. Lepak dataran Lang. aktiviti bebas. Terpulang siapa
    yg nk ikut ke xnk.

    Sabtu:
    9 – 10am – bgn pagi. Sarapan. Klu ada swimming pool,blh lyn je rmai2..
    11am – konvoi bergerak ke makan mahsuri.
    12pm – cari tmpt kedai mkn utk lunch.
    1pm – bgerak ke cable car gunung mat chincang.
    1.30pm – ajk yg bkenaan akan urus bila tiba kt cable car.
    3-4pm – turun dari cable car. Bgerak ke underwater world.
    3.30/4.30pm – melawat underwater world.
    5pm – bergerak,cari tmpt utk ‘ngeteh’ lak.
    6pm – cari brg utk wat bbq (klu korg nk)
    7pm – pulang ke tempat penginapan.
    9pm – klu nk wat bbq,time ni la kite wat.klu xnk,kite gi mkn2 kt mane2,cari je kedai yg npk
    best.
    10pm – lepas mkn,kte lepak ramai2 kt mane2.borak smpai lebam. Aktiviti bebas.

    Ahad:
    9-10am – bersiap2,sarapan pagi.
    11am – ke Pekan Kuah utk aktiviti ‘shopping’ sampai habis duit.
    2pm – btolak ke Jeti. Ajk2 bkenaan akan pastikan semua bsiap sedia.
    2.30pm – btolak ke jeti Kuala Perlis/Kuala Kedah
    3.30/4.30pm – tiba di tanah besar. Ucapan slmt tinggal. Btolak ke destinasi masing2.

    ReplyDelete
  28. klu ada apa2 cdgn psal tentatif,sila post ye kt cni..
    ini baru cadangan aku nih..
    blh di tambah baik lg..
    klu korg ada tentatif lg best,pun blh post kt cni..
    ok..

    ReplyDelete
  29. bro yang jalan2 kat pulau tu x g ke??
    underwater world besh ke..
    macam x rock je..

    ReplyDelete
  30. nk gi pulau ke??
    blh2..tp aku xtau cmne nk gi..
    ok2..nt aku editkan tentatif..
    underwater world tu just cadangan je..
    klu korg xnk,blh je ubah..
    ok addy..aku edit..
    tp sape2 yg tau cmne nk gi pulau2 kt lgkawi,tlg inform ek..

    ReplyDelete
  31. Underwater world best ape. Pait tau kot pasal langkawi ni kaam. Try tanya dia tgk mcm mana?

    ReplyDelete
  32. siot..
    best giler da trip g langkawi...aku tak tau lagi dpt join kew idak..
    kang aku kompem blk..
    thanx tue addy coz letak aku ntuk ajk makanan..
    tapi mcm adam cakap, susah nak handle part2 mkn nie beb..
    better g kedai bayar sndr2..
    bukan aper..kalo kiter dok dekat2 leh la handle..
    nie jauh nk g bang..
    dari selatan ke utara..
    huhuhuh..

    peace..!!

    ReplyDelete
  33. btul tu lone..
    aku sokong..mkn sdiri je kt kedai..
    kite penuhkan kedai2 tu ngn rombongan kite..
    sure hapening..

    ok sham,nt aku try tnya pait..
    myb dia leh tolong kot..

    ReplyDelete
  34. xde maknanye..
    haha~~
    nk join x otai??

    ReplyDelete
  35. otai jom la join..1may tu konpem kn addy..gerak ari khamis lepas waktu ofis..jum g pulau..

    aku dah amik list penginapan yg aku jumpa..nnt mlm aku post suma senarai n harga yg diorg sediakan..

    kaam,salah satu motel klu xsilap aku ada sediakan bot utk g pulau lain..
    yg wajib kena g kete kabel n tempat shopn..yg lain kita g enjoy2 je..ada port x nk main snorkeling(ntah mcm mn nk eja daaa)..snorkeling best gak..

    tentatif tu mcm ok je..skrg penginapan n pengangkutan yg tgl..sebelum april kena konpem kan suma ni coz nk booking bilik..nnt penuh..lg satu,nk final kn harga so that blh ajk dak2 lain dtg skali..jgn lupa harga jln2 ni bermula di jeti kuala perlis.kn addy kn?

    utk ke sna blh pakat2 la..lg satu,kaam..mcm mana nk g jeti klu naik bas je..blh bg detail?
    cth: klu aku dr kl or lone dr jb..kitorg kena beli tiket turun kt mana?pastu ada kena naik pape x nk smp ke jeti..ke jeti sebelah terminal bas je..hehe..tlg bgtau ya..

    addy,aku cadangkan lone join kaam jd ajk pengisian..kaam handle tentatif n lone handle apa nk buat berdasarkan tentatif kaam tu..
    cth: kaam bt lepak2 kt pantai..lone,ko letak la pape mcm main bola ke,sukaneka ke..blh lone?ada ms sbulan...april ni klu suma dh konpem blh la pakat2 naik bas ramai2 ke sna..utk yg jauh la..yg dekat sindri rancang ya..
    tggu mlm ni aku letak senarai harga bilik tu..

    ReplyDelete
  36. ok jerk tue..
    tapi aku cadangkan takyah la kiter wat aktiviti kat pantai..
    kat pantai kiter just lepak2 mandi manda snorkeling banana boat kayak bla bla bla..
    masa2 laen leh g tmpat2 menarik..
    or lepak dlm chalet@motel@hotel..
    huhuhuhuh..

    peace..!!
    (tiru addy..hahaha)

    ReplyDelete
  37. adam,tmpt snorkling mmg ade..tp aku xtau pulau yg mana 1 & cmne nk ke situ..
    mmg ade bot utk gi,klu xsilap aku la,kt jeti tu ade kaunter utk pakej gi snorkling..
    kdg tu ade tmpt penginapan yg sediakn kemudahan nk gi snorkling..
    so nt klu ko kontek tmpt penginapan,ko try tnye psal snorkling..

    adam,klu korg naik bas,korg turun kt bustand kangar.then amek taxi gi jeti kuala perlis..
    klu korg turun alor star pun same gak,kene amek taxi utk gi jeti kuala kedah..
    tp adam,aku rs la,klu yg naik bas dari jb,jauh gile..pastu letih siot..
    aku cdg,better yg jauh2 naik flight,turun kt airport pdg matsirat.then kt sane kite kumpul kt mana2 yg sng utk kite sume jumpe..

    tp itu cdgn aku la..klu korg xkesah,blh je naik bas..korg turun kt bustand kangar,then amek taxi gi jeti..

    ReplyDelete
  38. jarak jeti ngn bustand kangar aku xsure bape km,myb dlm 10km kot..aku da xigt..tp xdela jauh sgt..

    ReplyDelete
  39. weh jeti kuala perlis x jauh la dgn basstand..
    boleh jalan kaki..

    okay kita tetapkan yang nak naik bas belah slatan naik dari kl..

    sume kumpul kat kl dl..

    yang belah utara trus tunggu kat jeti k.perlis..

    yang nak naik flight..lagi smart korang uruskan pengangkutan ngan pendudukan kat sana..

    sbb mesti korang sampai awal kan..

    camne..

    weh sape kompom emel aku ngan brape bajet ko..

    peacee!!

    ReplyDelete
  40. naik kete le wey....

    ReplyDelete
  41. ok..nt roger,sape yg nk gi..
    lagi ramai,lagi bagus..
    pd yg nk dtg ngn kete dari kl,sedia la duit minyak ngn tol dlm rm130 sehala..anggaran je tu..
    klu naik bas,tiket dlm rm40 lebih je dari kl sorg..
    so..korg pilih la nk naik ape..
    ape2 pun nt kumpul kt jeti kuala perlis..

    ReplyDelete
  42. heihei..ni harga2 yg aku jumpa..leh la korg tgk bdasarkan pilihan2 yg ada..

    a)AB motel kat pantai chenang
    -RM60 sbilik(2org)
    -RM120 family(lbh krg 4-5org)
    * +RM10 klu nk tmbh katil

    condition aku bg 2.5 bintang

    b)hotel aseania resort
    -RM120-140 (2-4org)

    condition aku bg 3 bintang

    c)malibest resort
    -family room RM140
    (2 katil single + 1 double)

    -superior RM140 (6org)

    d)motel sinaran RM60-80 (2org)
    -kt pekan kuah

    condition aku bg 2.5 bintang

    e)condo istana RM270-300 (10-15org)
    -3bilik,2bilik air,dapur,hall

    condition aku bg 3bintang

    f)Century Suria Service Apartment RM400
    -(10-15org)
    -3bilik,2bilik air,dapur,hall

    condition aku bg 3bintang

    tu pilihan2 yg best gak la aku jumpa..korg decide la ek..

    ReplyDelete
  43. waaa...
    sume tmpt penginapan yg best2..
    bg aku,better amek condo @ apartment..
    klu amek kire rm400@300/15org,sure murah,kn??
    dari sewa 1bilik 2org je..
    tp,tpulang la..
    klu nk yg lain,xde hal..
    aku on je..

    ReplyDelete
  44. heboh2 la dgn kadar segera..klu anta email xcukup leh ym..klu xcukup gak sms kt dak2 lain suh bk blog..xcukup gak koling2 la diorg..klu xpdt gak camtu korg g la rumah diorg n slowtalk..hahaha..

    cepat2 ya..nk book bilik...lagi lambat lg naik harga..dh konpem bilik br leh konpem utk keta n bot..cepat2..aku target 20+ org yg join..klu xdpt ajk je member yg kenal..skrg ni fokus kt dak kelas kita je..seksyen 2 pun leh join la..xde masalah nya..janji mekanikal..

    ReplyDelete
  45. aku kira2 balik semua lebih kurang jer harga dia. Cuma yg aku nak tau malibest resort ngan century suria apartment tu letak kat mana? Kat pekan ker kat pantai?

    ReplyDelete
  46. kalo amek condo boleh lepak ramai2..
    kan cume mandi la..
    kang berebut rebut la plak..
    haha..
    adam aku dah tau sentiasa kewl..
    kita tgk tentatif..
    decide mane yang senang..
    tapi aku undi e la

    ReplyDelete
  47. beza bintang2 yg aku letak tu hanya tang aircond..hehe..motel2 tu byk ada a/c tp byk yg leh guna..so,pakai kipas je klu ada tp motel2 suma dekat dgn pantai..utk condo n apartment dkt dgn pekan kuah..overall aku prefer apartment n condo sbb sng nk setting..klu bilik leceh sbb tiap kali btambah or berkurang org konpem kena setting bilangan bilik..tul x?utk situasi bil org ramai x knpem lg mcm skrg xsesuai lah pilihan tu..pd pendapat aku..mmg suma tu ada pro n contra tp aku bgtau pilihan yg tbaik utk situasi kita adalah condo n apartment.ok suma..

    kaam,ko usha tgk sesapa kt area utara yg nk join..list down skit..aku leh lg tlg tnya yg kt area kl..utk belah bawah mtk jasa baik en fahmi utk dapatkan org..jom la jayakan prog nih..leh njoy2..bkn slalu la camni,pasni suma dh nk kahwin..ahaha..dh ada org trasa ke?

    ReplyDelete
  48. Count malin in!!! malin layankan je wlupun malin takut sikit paantai2 ni( tuk pengetahuan korg malin kena sumpah jd batu kat tepi pantai). tuk korg malin layankan jgk

    ReplyDelete
  49. hahaha...malin in da house..lama siot malin mendiam kan diri..barang sesiapa yg nk bas blh amik bas ke kuala perlis..itu hentian terdekat dgn jeti..dari terminal leh jln kaki je..

    aku dh check bas transnasional.mmg ada smp kuala perlis.harga dalam RM40+.harga tulis kt tenet dlm RM33.tp surcharge ada lg kot..so dlm RM40+ gak la..from kl tau..

    kaam,cepat skit dpt kn pakej tu..skali dgn penginapan ke?aku nk book bilik dlm mgg depan.

    ReplyDelete
  50. adam,aku tgh deal ngn pait skg..
    aku tgh tgu emel dari pait psal pakej tu..
    ape2 pun klu smpai mgu dpn blum dpt,ko book je dlu..
    eh,sape lg geng2 utara nk gi??
    mcm xramai je..
    nt aku try cari..

    psal pakej tu,aku mntk pait cari utk yg ade snorkling.klu blh skali ngn penginapan la..
    tp klu dpt snorkling je pun xde hal kn??
    xpe,nt da tau aku trus announce kt cni..

    ReplyDelete
  51. malin,ko nk gi x??
    ko ade duit x nk gi??
    nt nk gi jgn lupe bgtau mak..
    kang risau mak cari ko nt..
    jgn lupe beli pinggan mangkuk kt mak,haha..

    ReplyDelete
  52. ape cer warung makjah??
    senyap je sume..

    ReplyDelete